Ce sunt mirodeniile?


Mi-am pus întrebarea imediat după ce am zărit concursul lansat de Adi Hădean.

Am răspuns în scris, n-am câștigat. Data viitoare…

Până atunci, vă las în compania viziunii mele asupra lucrurilor.

 

 

Drag cititorul meu, sper că vei înțelege că aici e vorba despre mirodenii și locul acestora în viața ta.

Nu tăgădui că existența lor ar fi lipsită de importanță, înainte de a reflecta asupra acelor mari exploratori care le-au căutat și le-au aflat pe-acele noi pământuri. Ce energie se ascunde în plantele-minune astfel încât  navigatorii lumii să-și afle drumul în căutarea lor… Când mândru-ți întorci capul spre vest, nu uita cum și acea cale e presărată cu mirodenii, de la descoperirea Lumii Noi încoace.

Nu vezi, cititorule cum bucătarii se îndreaptă și azi spre Indii în căutarea celor mai dulci sfințite combinații de gust și culoare? N-ai putea să mă convingi niciodată că se numește socaci cel ce nu-nțelege cum dansul mirodeniilor învăluie mâncarea spre încântarea pofticiosului. Poți închide ochii și poți servi cu mâna, cu bețigașe ori domnește în cele mai luxoase locuri dar vei sfârși doar a-nțelege că mâncarea-n orice timp sau spațiu cunoaște sublimitatea doar prin potrivirea miraculoasă a condimentelor cunoscătorului.

Încearcă doar o mâncare să o însuflețești așa și vei uita că toată viața ai trăit, ai gustat și ai înfulecat altceva.

Gallery | This entry was posted in Scrieri culinare, Scrieri din suflet and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Ce sunt mirodeniile?

  1. Anca Adela says:

    Cum incetul cu incetul incerc sa devin si eu o mica gospodina, iti dau dreptate in ceea ce priveste mirodeniile. O zi frumoasa iti doresc.

Leave a Reply

