Efectul reclamațiilor asupra spiritului


M-am cufundat astăzi în lectura unui roman al lui Eliade. Povestea începe la mall, unde oferta tentantă de a primi o a treia carte gratuit la achiziționarea altor două, mă îndeamnă să dau curs provocării și să fac față distracției.

Nu departe de așteptările mele, m-am trezit cu o foaie de reclamații în față fiindcă oferta reprezentând ”cea de-a treia carte” era redusă la câteva volume ale unor romane neincluse în lista preferințelor mele. Era prea devreme pentru pretenții întrucât ”șefa care se ocupă de cărți” nu sosise încă. După alte dulci amenințări cu invitații OPC, am plecat zâmbind și cu reclamația nesatisfăcută dar cu o promisiune din partea angajaților fără competențe în domeniul soluționării nemulțumirii mele, că problema se va rezolva, probabil, după ce va fi discutată cu șefa mai sus menționată și după recepționarea unui nou lot de cărți.

O surdă durere de cap datorată tensiunii scăzute mă găsise deja cu cafeaua dimineții în față și cu propunerea ca cele 15 minute dedicate acesteia să fie împărțite și cu prefața”Romanului adolescentului miop”.

M-am trezit în existența-mi, patru ore mai târziu, când o cumpărătură abandonată în pungă, lângă ușa de la intrare, căzuse într-un foșnet deșteptător. Descoperind o partea a cugetărilor și nelămuririlor mele în frământările adolescentului de șaptesprezece ani, mă declar înfrântă pentru astăzi… Probabil lucrurile păstrează o ordine firească în universul fiecăruia, dar cele ce se petrec într-al meu par a fi replici ale unor momente petrecute altcândva.

This entry was posted in Barfulita literara, Personaje. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

