Comuniune om-natură


Soarele cald al amiezii de duminică ne-a ademenit în afara casei și cât mai aproape de natură. Fără tocmeală, ne-am îndreptat spre tărâmul lui ”Jumătate primăvară, jumătate iarnă”.

Testând impermeabilitatea încălțărilor, am trecut un râu cu vitejia cascadorilor, pentru a ne adăpa cu saț din izvorul Sfintei Elisabeta. Ca și cum ni s-ar cuveni, am luat din licoarea magică și pentru acasă. Am traversat întâi tărâmul lui Jumătate Iarnă afundându-ne picioarele în cristalele zăpezii de Martie și simțițind cum fiori reci, venind dinspre pădure, ne întretaie calea. La granița dintre cele două lumi, râul începe să-și spună povestea, săpând o copcă în gheața groasă de o palmă. Așa se pomește că am văzut și cel dintâi om care pescuiește. Nu m-aș întinde să-l numesc pescar căci mă-ndoiesc că în vâltoarea apei tulburi vreun pește-a mirosit momeala lui.

Trecerea spre Jumătate Primăvară a fost o cursă prin noroaie dar odată ajunși aici, vagi sentimente de bucurie ne-au copleșit.

Fără a le lăsa să ne doboare de tot, ne-am pus urgent  oasele în mișcare, pe cel mai abrupt deal.

De-acolo, perspectiva asupra drumeagului din vale era inedită dar perfect  descriptibilă prin răspândirea pâlcurilor de românași înarmați cu grătare și pungi cu semințe.

Mai puțin tradiționaliști, bicicliști cu iz de profesioniști avântați, brăzdau potecile sub priviri admirative de viespe. Hăt colo, bruietul ATV-iștilor scăldați în noroaie deranjau pântece relaxate de mici ori prea-prost-nimeriții dornici să debaraseze în splendoarea pădurii, molozul caselor lor preînnoite.

Probabil n-am fi fost împliniți dacă n-am fi acordat o mână de ajutor la stingerea unui foc răspândit de vânt, ce alerga-nghițind frunziș uscat.

Într-amintirea primelor mele compuneri când mi se păreau haioase încheierile exclamative, nu m-aș opri nici acum să adaug:

–          Ce frumoasă e primăvara!

This entry was posted in Anotimpul gandului meu, Antidot pentru plictiseala, Jurnal de calatorie, Personaje and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Comuniune om-natură

  1. ani miclea says:

    Da foarte frumos. pa

Leave a Reply

