Divorțuri și alte catastrofe


Am cedat astăzi tentației de a urmări programele TV de știri. Vizionam în paralel două canale românești. Au început în forță cu știrea zilei: cutremurul urmat de tsunami-ul din Japonia. Imaginile surprinse în Japonia au determinat ziariștii  să aducă din nou în discuție situația clădirilor din România, țară seismică în care mai puțin se observă investițiile în domeniul cercetării acestui fenomen. Calmul politicienilor japonezi surprinși de cutremurul cu o magnitudine de 8,9 grade pe scara Richter a iscat noi controverse în logica ziaristului român: necunoașterea noțiunii de receptivitate a cutremurelor în privința reacției și a primului ajutor de acordat sau solicitat. Ultima dată când s-a vorbit la TV despre aceste lucruri a fost după tragedia din Chile. Între timp…telenovele, scandaluri, conflicte politice nefondate etc.

Am privit cu interes, zapând între cele două canale, explicațiile referitoare la cauza reală a deplasării faliei din Pacific (diminuarea distanței dintre Pământ și satelitul său natural). Dincolo de șocul suferit de urechile mele supuse la ascultarea unei narațiunii TV incredibile, am constatat că informațiile științifice prezentate de către cele două buletine de știri nu coincid.

Încă îmi răsuna în gând mesajul de consolare că știrea trebuie concepută pentru a fi pe înțelesul poporului când, ce mi-e dat să văd? Știrea numărul doi în grila de programe a celor două televiziuni se referă la scandalosul divorț între Oana Zăvoranu și Pepe! Înțeleg că poporul român, devorator de manele și telenovele audiază cu plăcere și emisiuni de scandal precum ”Acces Direct”, ”Happy Hour”, ”Un Show Păcătos” ș.a.m.d. dar în buletinul principal de știri al zilei, a două știre după o mare catastrofă naturală e legată de divorțul celor doi? Mă întreb cum ar fi debutat știrile de la ora 19:00 dacă nu s-ar fi produs catastrofa din Pacific. Sau…mai e necesar să mă întreb? Repet: cel mai important lucru pe care românul trebuie să-l știe pe ziua de vineri 11 după tsunami-ul din Japonia e că Zăvoranca și Pepe divorțează!

Am păcătuit. Am vizionat Știrile Pro TV și Antena1 de la ora 19:00. Nu se va mai întâmpla curând fiindcă nu mi-au adus niciun beneficiu. Părerea mea…

Noapte buna!

This entry was posted in Antidot pentru plictiseala, Barfulita literara and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment